Specijalna rehabilitacija - master
UVERENJE O AKREDITACIJI STUDIJSKOG PROGRAMA Diplomske akademske studije - Specijalna rehabilitacija
Diplomske akademske studije specijalne rehabilitacije – master na Medicinskom fakultetu u Novom Sadu traju 2 semestra i obuhvataju 525 časova aktivne nastave (180 časova teorijske nastave, 345 časova praktične nastave) i 200 časova samostalnog rada studenta u izrazi završnog rada, što se vrednuje sa ukupno 60 ESPB bodova. Studijski program sadrži obavezu izrade završnog rada, koji se vrednuje sa 18 ESPB koji ulaze u ukupan broj bodova potrebnih za završetak studija. Izradi završnog rada može se pristupiti nakon polaganja ispita iz odabranog predmeta.
- poznavanje razvoja i odstupanja u razvoju i ponašanju kod osoba sa višestrukom ometenošću i bolestima zavisnosti
- teorijski i empirijski pristup fenomenu ometenosti : gluvoće i nagluvosti, teškoćama u mentalnom razvoju, oštećenja vida, poremećaji glasa, govora i komunikacije i fenomenu poremećaja ponašanja
- osnovna saznanja o postupcima rane detekcije, identifikacije i dijagnostike kod dece i odraslih sa višestrukom ometenosti i bolestima zavisnosti
- radnog osposobljavanja
- prevencije poremećaja ponašanja i bolesti zavisnosti, principima realizacije individualnih planova i programa rada
- racionalizaciju i modularizaciju nastavnih programa
- implementaciju ESPB
- uvođenje novih oblika nastave, novih metoda nastavnog procesa i kontinuiranog rada studenata
- uvođenje mehanizama kontrole kvaliteta nastavnih programa i metoda nastavnog procesa
- učešće studenata kao partnera u obrazovnom procesu.
- Efikasno studiranje
- Praćenje, inoviranje i unapređenje teorije i prakse u oblasti specijalne rehabilitacije.
- Savremeni pristupi u planiranju, izradi, primeni i evaluaciji standardnih i savremenih programa u oblasti rehabilitacije osoba sa višestrukom ometenošću i bolestima zavisnosti.
- Praćenje i proučavanje fenomena poremećaja u društvenom ponašanju i bolestima zavisnosti dece, mladih i odraslih.
- Podsticanje i osnaživanje pojedinca i društva za razumevanje specifičnih potreba i mogućnosti osoba sa višestrukom ometenošću i bolestima zavisnosti.
- Savladavanje tehnika naučno istraživačkog rada u oblasti specijalne rehabilitacije, korišćenje i usvajanje naučno utvrđenih činjenica i neposredni stručni i naučnoistraživački rad.
- Osobenostima multidisciplinarnog pristupa u individualnom i grupnom radu sa osobama sa višestrukom ometenošću i bolestima zavisnosti.
- Uvođenje standarda u proces vrednovanja znanja, veština i stručne kompetentnosti koji su komparabilni standardima Evrope, kako bi studenti specijalne rehabilitacije bili ravnopravni sa svojim kolegama na evropskom prostoru.
- Postupci i metode u radu sa višestruko ometenim ososbama u kontekstu uloge i profesionalne odgovornosti terapeuta u zdravstvenom timu kod gluvoće i nagluvosti, teškoćama u mentalnom razvoju, oštećenjima vida, poremećajima glasa, govora i komunikacije i fenomenu poremećaja ponašanja.
- Osposobljavanje stručnjaka za naučno-istraživački i praktičan rad u oblasti specijalne rehabilitacije sa višestruko ometenim osobama.
- Osposobljavanje stučnjaka sprovođenje programa rehabilitacije, socijalizacije, i socijalne integracije višestruko ometenih osoba.
- Postupci i metode u radu sa ososbama sa bolestima zavisnosti i njihovom zbrinjavanju u kontekstu uloge i profesionalne odgovornosti terapeuta u zdravstvenom timu.
- Osposobljavanje stručnjaka za naučno - istraživački i praktičan rad u oblasti specijalne rehabilitacije sa osobama sa bolestima zavisnosti.
- Osposobljavanje stučnjaka sprovođenje programa rehabilitacije, socijalizacije i socijalne integracije osoba sa bolestima zavisnosti.
- Prevencija poremećaja ponašanja i bolesti zavisnosti, principima realizacije individualnih planova i programa rada.
- Usvajanje znanja o mogućnostima primene savetodavnog rada i efektima njegove primene.
- Ovladavanje znanjima i veštinama neophodnim za sagledavanje i izvođenje različitih oblika terapeutskih i rehabilitacionih postupaka i njihovo samostalno kreiranje.
- Razvoj i usavršavanje veština neophodnih za rad u multidisciplinarnom timu.
|
Šifra
|
Naziv predmeta
|
Sem.
|
Broj časova
|
|
ESPB
|
|||
T
|
P
|
SIR
|
SVEGA
|
||||||
1.
|
Mas.etik.1.
|
ZO
|
I
|
15
|
15
|
30
|
3.0
|
||
2.
|
Mas.stat.1.
|
ZO
|
I
|
15
|
15
|
|
30
|
3.0
|
|
3.
|
Mas.inf.1.
|
ZO
|
I
|
30
|
45
|
|
75
|
5.0
|
|
4.
|
Mas.nir.1.
|
ZO
|
I
|
15
|
60
|
|
75
|
6.0
|
|
5.
|
Mas.kvl.1.
|
ZO
|
I
|
15
|
60
|
|
75
|
6.0
|
|
6.
|
Mas.eng.1.2.
|
ZO
|
I + II
|
60
|
0
|
|
60
|
3.0
|
|
7.
|
Mas.izb.1.2.
|
Izborni predmet iz oblasti bolesti zavisnosti: Socijalno medicinski značaj bolesti zavisnosti
|
I
|
I + II
|
30
|
150
|
|
180
|
16.0
|
Ukupno časova aktivne nastave
|
180
|
345
|
|
525
|
42.0
|
||||
8.
|
Mas.dip.1.2.
|
II
|
|
|
200
|
200
|
18.0
|
||
Ukupno časova nastave
|
725
|
||||||||
Ukupno ESPB
|
60.0
|
Raspored predmeta po semestrima i godinama studija – Modul: Višestruka ometenost
|
Šifra
|
Naziv predmeta
|
Sem.
|
Broj časova
|
|
ESPB
|
|||
T
|
P
|
SIR
|
SVEGA
|
||||||
1.
|
Mas.etik.1.
|
ZO
|
I
|
15
|
15
|
30
|
3.0
|
||
2.
|
Mas.stat.1.
|
ZO
|
I
|
15
|
15
|
30
|
3.0
|
||
3.
|
Mas.inf.1.
|
ZO
|
I
|
30
|
45
|
75
|
5.0
|
||
4.
|
Mas.nir.1.
|
ZO
|
I
|
15
|
60
|
|
75
|
6.0
|
|
5.
|
Mas.kvl.1.
|
ZO
|
I
|
15
|
60
|
75
|
6.0
|
||
6.
|
Mas.eng.1.2.
|
ZO
|
I + II
|
60
|
0
|
60
|
3.0
|
||
7.
|
Mas.izb.1.2.
|
Izborni predmeti iz oblasti višestruke ometenosti: Metodološki pristupi u izradi individualnih obrazovnih programa,
|
I
|
I + II
|
30
|
150
|
|
180
|
16.0
|
Ukupno časova aktivne nastave
|
180
|
345
|
|
525
|
42.0
|
||||
8.
|
Mas.dip.1.2.
|
II
|
|
|
200
|
200
|
18.0
|
||
Ukupno časova nastave
|
725
|
||||||||
Ukupno ESPB
|
60.0
|
Tekst uneo: IvanaMaksimovic